reichelt - livet som mamma till Ellah & Julia

Alla inlägg under mars 2012

Av Helena Reichelt - 14 mars 2012 23:47

Återigen... kanske den sämsta av bloggare...


Ja, här händer det så mycket nu så jag hinner inte riktigt med. Ellah har vi döpt, så nu är även hon med i den kristna familjen, haha... Å hennes namn blev alltså Ellah Lisa Justina, Lisa efter min älskade lilla mormor Anna-Lisa, Justina efter Rickards farmor...  Två stålkvinnor som betyder väldigt mycket för oss, så det är med stolthet vi döpte henne till det. :)

Sen har vi då MALIN! Min älskade lilla Malin! I mitt förra inlägg skrev jag ju om att bebisen var lite envis och inte riktigt ville komma ut. Den 26:e skulle hon ha, och den 8:e mars kl. 03.23 föddes alltså UNDERBARA lilla Oliwer!

10 dagar över tiden... Efter en kämpig förlossning som slutade med snitt föddes lillgubben på otroliga 5160 g och ståtliga 55 cm! En riktig guldklimp, så GRATTIS min underbaring Malin och hennes Dick till denna lilla älskling! Nu väntar jag bara på att få se och snusa på den lilla raringen!

Vi hoppas på att det är Ellahs blivande pojkvän, så slipper jag oroa mig för att jag inte skulle gilla föräldrarna, för det gör jag ju! Yeeeeey!


Vad annars? Ja... jag packar och packar och packar... Idag kom Jonas hit från Askersund och lastade en JÄVLA massa grejor, så det lasset går imorgon. Sen drar vi neröver den 31:a. Pirrigt! Men det ska bli roligt! :)

Annars händer inte så mycket. Ellah lär sig nya saker hela tiden tycker jag, och det första ASGARVET fick jag kastat i ansiktet häromveckan. Faktiskt samma dag som lilla Oliwer föddes, det var säkert därför hon skrattade, hon blev så glad ;) Hon har ju småskrattat lite förut, men absolut inte sådär! Helt tokigt! :)


Nä, nu ska jag gå å snusa på min lilltjej för att sedan krypa ner själv och sova... Imorgon väntar mer packning, hej och hå så skoj! Eller nä...

Presentation


reichelt - mamma till riskornen Ellah & Julia

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards