reichelt - livet som mamma till Ellah & Julia

Direktlänk till inlägg 20 januari 2015

Jag är ingen bloggare...

Av Helena Reichelt - 20 januari 2015 11:03

Då var det konstaterat för 317 gången i rad. Jag suger verkligen. 

Hur som helst... Det har ju hänt en del i mitt liv. Ska jag skriva ner allt så kommer jag aldrig kunna sluta, men de viktigaste sakerna som hänt skulle jag väl påstå vara att jag fått barn igen och Ellah har blivit storasyster. En alldeles perfekt Julia (som hette Sixten hela tiden i magen så jag var tvärsäker på att det var en grabb). Julia har nu hunnit bli 1 år och 4 månader, snart 5 månader. Hon är född den 4:e september 2013 kl. 19.20, vägde 4266 g (hoppsan) och var 53 cm lång.

Julia är döpt efter en Coca Cola flaska (haha). Då vi inte hade några tjejnamn alls eftersom vi var så säkra på att det var en kille så var hn namnlös någon dag. När vi sen skulle lämna sjukhuset och äntligen få åka hem så svängde vi in på Ica Maxi, då jag höll på att avlida av ett sug på Cola. Rickard sprang in på Maxi och kom ut med en flaska... Ni vet, det stod ju: "Dela en Coke med...." och sen ett namn... Rickard gav mig flaskan och sa: "Det måste vara ett tecken, tror hon ska heta Julia, det fanns bara EN enda flaska kvar i hela kylen, det var som en uppenbarelse, hahaha..."

Hur det än var så var jag inte riktigt med på namnvalet i början utan ville smaka på det ett tag... Vi hade ju testat otaligt många namn, men det var verkligen inget som passade. När vi "provat" det namnet en dag eller två, så kändes det så naturligt... Hon var helt enkelt en Julia. 

Nog om namnvalet. Julia är en galen unge med ett humör utan dess like. På riktigt. Men en underbart go unge som jag älskar väldigt mycket.

Jag ska verkligen försöka att bättra mig på bloggfronten, och går det så kommer ni få lsa betydligt mycket mer om mina gullvippor...


Jag har även börjat plugga. I juni är jag klar med dessa studier som kommer att ge mig högskolebehörighet. Jag söker direkt vidare till ssk-linjen till hösten. Jag har ÄNTLIGEN fått fingrarna ur och börjat. Nu ska drömmen uppfyllas, äntligen, och jag har aldrig varit mer motiverad än nu. Så det känns bra! :)


         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Reichelt - 5 maj 2015 13:44

Jag inser ju att jag dragit mig undan nu ett tag, men jag har behövt tiden för mig själv. Det är fortfarande mycket i skolan, men jag ska inte enbart skylla på den, jag har velat vara ensam också. Det har varit mycket tankar som snurrat, men nu börja...

Av Helena Reichelt - 26 april 2015 00:11

-10 kg. Ja, det är ju rätt soft. Dock har jag ju ca 30 kg kvar innan jag hamnar där man ska ligga... Vad hände egentligen med min vikt de senaste tio åren? Jag har ju inte alltid varit lika bred sm ett ICA-skyltfönster liksom.   Ja, jag kan ju bö...

Av Helena Reichelt - 25 april 2015 23:30

-10 kg. Ja, det är ju rätt soft. Dock har jag ju ca 30 kg kvar innan jag hamnar där man ska ligga... Vad hände egentligen med min vikt de senaste tio åren? Jag har ju inte alltid varit lika bred sm ett ICA-skyltfönster liksom.   Ja, jag kan ju bö...

Av Helena Reichelt - 5 mars 2015 00:18

Idag (igår) är säkert rubriken jag skrivit en av de vanligaste. För några veckor sedan ramlade jag in på en tjejs instagram. Verkade vara en glad instagram, tills jag började läsa på bilderna. Historien man kunde följa på instagram har berört mig nå ...

Av Helena Reichelt - 23 februari 2015 00:53

Jag vet att jag nyss skrev ett inlägg. Denna gång skriver jag från mobilen. Jag var tvungen att skriva ett till, varför? Jo. Jag var in och tittade till mina flickor, som jag för övrigt gör varje kväll. Det slår mig väldigt ofta, även ikväll, och...

Ovido - Quiz & Flashcards