reichelt - livet som mamma till Ellah & Julia

Direktlänk till inlägg 27 januari 2015

Tålamod, springlek och Mia Skäringer

Av Helena Reichelt - 27 januari 2015 12:48

Mitt tålamod är obefintligt. Det är helt galet. Jag känner att jag hela tiden ligger på bristningsgränsen för vad som ens räknas som okej... En kombination av allt tror jag att detta beror på.

Dels att jag har sluta röka, för att vara exakt så har jag inte rökt alls på 8 dagar och 23 timmar :-P Känner mig mycket bättre i min fysiska hälsa, faktiskt. Det känns inte längre som att mina lungor ska hoppa ur kroppen så fort jag tar ett litet steg, så det går bra! Över förvänan faktiskt...

Men att ha haft ett beroende och sedan sluta tvärt med det gör ju säkert att humöret rubbas en del... Så en kombination av att jag slutat med det, har en trotsig 3-åring och en helt galen 1.5-åring som går bananas på allt, pluggar heltid och har sviiiinmycket att göra PLUS att jag skrivit in mig på viktklubb.se och slutat med allt socker, det är ju två beroenden som jag slutat med, så kanske inte så konstigt att humöret sviker en ibland.

Ellah, min fina Ellah... det har ju tyvärr varit så att det har varit hon som fått ta skäll. Igen. Jag vet att jag skrev om detta för några dagar sedan också och att jag skulle försöka bita mig i tungan. Ibland går det, ibland går det inte.

Jag har nu "rast" mitt i allt skrivande på min uppsats och det är alldeles tyst och lugnt hemma, barnen är på förskolan och Zeke sover... Vädret är underbart, och det piggar ju upp en del.


Jag hämtar tjejerna kl. 16 och då kommer mormor och morfar och tar hand om Julia medan jag och Ellah går på springlek,  skönt att få lite egentid med henne. Hon har sett fram emot detta så länge nu när vi missat några gånger då sjukdomarna avlöst varandra här hemma. Skönt att det äntligen börjar vända. Peppar peppar.


Snart är det även dags för en skock med mammor att göra Västerås osäkert och gå på Mia Skäringers senaste show. Det ska bli väldigt kul att få göra nånting ensam, utan barn (får man säga så?) och få heta Helena för en gångs skull.

Ut och äta och kanske ta en drink eller två, för det är väl antagligen det jag mäktar med. Man har inte längre vanan inne för att pimpla i sig en hel flaska vin... eller två. Då blir det nog kaos. :)


Nä, nu är rasten slut och jag ska sätta mig med näsan i böckerna igen. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Reichelt - 5 maj 2015 13:44

Jag inser ju att jag dragit mig undan nu ett tag, men jag har behövt tiden för mig själv. Det är fortfarande mycket i skolan, men jag ska inte enbart skylla på den, jag har velat vara ensam också. Det har varit mycket tankar som snurrat, men nu börja...

Av Helena Reichelt - 26 april 2015 00:11

-10 kg. Ja, det är ju rätt soft. Dock har jag ju ca 30 kg kvar innan jag hamnar där man ska ligga... Vad hände egentligen med min vikt de senaste tio åren? Jag har ju inte alltid varit lika bred sm ett ICA-skyltfönster liksom.   Ja, jag kan ju bö...

Av Helena Reichelt - 25 april 2015 23:30

-10 kg. Ja, det är ju rätt soft. Dock har jag ju ca 30 kg kvar innan jag hamnar där man ska ligga... Vad hände egentligen med min vikt de senaste tio åren? Jag har ju inte alltid varit lika bred sm ett ICA-skyltfönster liksom.   Ja, jag kan ju bö...

Av Helena Reichelt - 5 mars 2015 00:18

Idag (igår) är säkert rubriken jag skrivit en av de vanligaste. För några veckor sedan ramlade jag in på en tjejs instagram. Verkade vara en glad instagram, tills jag började läsa på bilderna. Historien man kunde följa på instagram har berört mig nå ...

Av Helena Reichelt - 23 februari 2015 00:53

Jag vet att jag nyss skrev ett inlägg. Denna gång skriver jag från mobilen. Jag var tvungen att skriva ett till, varför? Jo. Jag var in och tittade till mina flickor, som jag för övrigt gör varje kväll. Det slår mig väldigt ofta, även ikväll, och...

Ovido - Quiz & Flashcards