reichelt - livet som mamma till Ellah & Julia

Alla inlägg den 22 januari 2012

Av Helena Reichelt - 22 januari 2012 23:00

Tjoho! En uppdatering inom ett dygn från det senaste inlägget, fantastiskt! :P

Idag vaknade vi tidigt, kl 05.00 närmare bestämt. Ellah åt och sen somnade hon om ute i soffan, det gjorde ju även jag kan jag meddela. :)

Sen kom bästa Johanna och hälsade på, det var alltför länge sen! Efter det så var det helt plötsligt dags för en snabbmiddag innan vi körde Rickard till Brunflo så han fick åka på jobbet igen... Tråkigt, men han är ju tillbaka på torsdag igen. Jag och Ellah har en ganska fullspäckad vecka, eller ja, vi har nånting och göra varje dag iaf.

Imorgon så tror jag vi skulle ta och träffa tant Linda, på tisdag var det babyöppet och Isabell å kusin Lova skulle visst följa med, så det blir kul! :) På onsdag ska vi väga och mäta på BVC och se hur mycket korvis väger nu, å efter det var det babymassage. Så ni ser, jag har det jag gör. :)

Nu ska jag bädda ner korvis i sängen och sen säger vi gonatt!


Jag bjuder på lite bilder som Isabell skickat över på mitt riskorn. :)



Ellah och kusin Lova - två riktiga gofisar!












Gofisarna igen



Min alldeles egna korvis - mitt hjärtans fröjd <3  

Av Helena Reichelt - 22 januari 2012 01:18

Usch vad jag är dålig på att uppdatera här. Måste verkligen försöka bli bättre.

Här rullar dagarna på, fort går det, man hinner inte mer än att vakna så ska man gå och lägga sig igen. Lilla gumman kräver ens uppmärksamhet, men det är värt varenda sekund, för herregud vad jag myser med mitt riskorn.

Den 30:e blir Ellah två månader och tiden rusar som sagt fram. Flinar gör hon mer och mer för varje dag, jollrar och utvecklas hur mycket som helst. Det är så mysigt. <3


Rickard har börjat jobba igen (det var ju ett tag sen), men det går bra... Ellah är en väldigt snäll flicka som låter mamma sova om nätterna. Rutinerna börjar falla på plats och det går väldigt bra må jag säga.


Jag ska verkligen försöka skärpa mig och blogga lite oftare. Men nu ska jag krypa till kojs, Ellah sover, så det är väl bäst att gå och lägga sig innan hon ska upp igen... :)


Men lite bilder kan jag ju bjuda på...



Ellah kollar på TV med pappa




Jag och Ellah på julafton




Ellah gosar med momma Maj <3




Trött tjej, eller kanske bara uttråkad? :)




Mammas bustjej <3





Ellah å Boda-snuttisen :)




Har en diskussion med pappa



Gosar med bästisen Zeke. :)



Natti natt! 

Ovido - Quiz & Flashcards