reichelt - livet som mamma till Ellah & Julia

Alla inlägg den 24 januari 2012

Av Helena Reichelt - 24 januari 2012 17:27

Hej!


Ellah har börjat tycka att det är morgon klockan 05.00 numera. Hon är så go när hon ligger där i spjälsängen på morgonen och jollrar och vill komma upp. Hon är aldrig ledsen, ligger mest och surrar. Eller ja, efter ett tag blir hon ju less och blir såklart lite missnöjd... :)

Det gör ingenting att hon vaknar så tidigt, får ju bara vara mer med henne, och det gör ju absolut ingenting... :)


Ja, hur som helst så har vi varit på babyöppet idag. Isabell och Lova kom hit imorse, så tog vi vagnarna å knatade dit. Vi var först dit, men sen efter ett tag trillade det in fler och fler. Kul!


När vi gick därifrån så tog vi vägen förbi affärn och handlade lite lunch (som blev en sen lunch). Pasta och skinsås ála Isabell, mycket gott. Jag bidrog med att göra en sallad. Väldigt komplicerat. 


Mycket trevlig dag må jag säga. Nu ligger Ellah och sover som en liten boll i amningskudden som jag format som en skål, haha gosgumman... Å jag ska ta tag i lite städning.

Hörs kanske senare!



 

Superbebisen


  

Av Helena Reichelt - 24 januari 2012 00:27

Mitt i natten. Ellah sover och jag är helt galet pigg. Det lär ju säkert bli bra imorgon bitti. Eller inte...

Ja, det har ju hunnit bli den 24:e, och den 23:e vart en väldigt händelserik dag.

Mamma/momma Maj fyllde 63 år, den kunde hon kanske inte fira så väldigt mycket, då hon ligger klubbad med lunginflammation. Stackars mammsen... Hoppas hon piggnar på sig snart.  

Zeke har hållt på och kliat sig i sitt "hängöra" nu i några dagar och skakat hemskt mycket på huvudet. Jag tog och kikade in i örat för några dagar sen och såg att det var väldigt irriterat. Jag tänkte inte så mycket på det, bara mest att jag skulle hålla koll på det. Sagt å gjort. Jag kollade igen igår (läs: förrgår) och såg att det var helt galet kladdigt, varigt och JÄTTESVULLET!! Stackars lilla hund!

Så direkt på morgonen så ringde jag till Ejra djurklinik och fick en tid. Fick med mig Lena (TACK så mycket) som såg efter Ellah medan jag var inne hos veterinären med  Zeke.

De kollade på bägge öronen och behövde inte kika länge för att konstatera att han hade en allvarlig öroninflammation. :( Huvva.

Så nu är det stenhård behandling med kortisontabletter, örondroppar och öronrens i några veckors tid, och ett återbesök inbokat om tre veckor. Hoppas verkligen att det blivit bra tills dess.

Det är så synd om han så.

Ja, efter det så följde jag och Ellah med Lena när hon klippte sig, usch, jag måste också boka mig en tid.


Å på kvällskvisten så kom Linda hit å hälsade på, så trevligt så! :) Ellah fick sig ett "välkommen till världen-paket" (en sk "lillgröt" som det heter här uppe... Jag vet Malin, det är ett udda uttryck, haha), det var iaf en jättesöt body och byxa som säkerligen kommer att sitta jättefint på henne när hon blir lite större! :)


Imorgon väntar babyöppet, så jag kanske måste gå och lägga mig nu?

Ovido - Quiz & Flashcards