reichelt - livet som mamma till Ellah & Julia

Direktlänk till inlägg 30 januari 2012

2 månader

Av Helena Reichelt - 30 januari 2012 00:31

Hej!


Ja, för precis två månader sen så var jag relativt nyförlöst och superlycklig. Jag är fortfarande superlycklig, men nyförlöst kan jag väl inte påstå att jag är... :)

Det är helt tokigt hur snabbt tiden går, men jag njuter av varje minut med min korvis. 


Rickard har åkt och jobbat igen, usch... Gillar inte alls när han jobbar måndag-torsdag, för då åker han på söndag kväll och kommer hem torsdag kväll. Får ju knappt ha han hemma. Nä, då föredrar jag faktiskt att han jobbar tisdag-tisdag och är hemma tisdag-tisdag. Visst, han är borta i en vecka, men sen är han ju även hemma i en vecka. Så jag hoppas att det snart blir att han får jobba så igen.


Annars då? Ja, dop är inplanerat och inbjudningarna har gått ut. Tidigt, tycker vissa... Men då är det ju som så att vi vill hinna döpa lilla korven innan vi flyttar söderut. Sen kommer det vara så mycket annat som tar tid. Så då valde vi att göra det nu. Till faddrar, som det heter nuförtiden, har vi valt Rickards yngste bror Magnus och min syster Anna-Karin, känns som det absolut bästa valet till våran lilla tjej. :)

Dopklänningen är ju faktiskt också en historia. Ellah blir nummer 54 att bli döpt i den. Rickards farmors äldsta syster var den första att döpas i den år 1914 (fatta, det är nästan 100 år sedan!) och ALLA namn står inbroderade i fållen, de har t o m fått lov att sy en till underkjol för att alla namn ska få plats. 

Man vågar nästan inte ta i den, den är verkligen superfin!


Nä, nu är det bäst att tacka för idag, Ellah vaknar väl om några timmar. Så, gonatt gott folk! :)


 
 
Karin

Karin

30 januari 2012 00:59

Men oj vilken klenod!! Förstår att det blir "agasamt" att ha ansvaret över den =) Vart ska ni flytta? Inte för långt hoppas jag ;) Tänk va tiden går fort, fin o stor hon e stumpan!

http://www.brannatorpet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Reichelt - 5 maj 2015 13:44

Jag inser ju att jag dragit mig undan nu ett tag, men jag har behövt tiden för mig själv. Det är fortfarande mycket i skolan, men jag ska inte enbart skylla på den, jag har velat vara ensam också. Det har varit mycket tankar som snurrat, men nu börja...

Av Helena Reichelt - 26 april 2015 00:11

-10 kg. Ja, det är ju rätt soft. Dock har jag ju ca 30 kg kvar innan jag hamnar där man ska ligga... Vad hände egentligen med min vikt de senaste tio åren? Jag har ju inte alltid varit lika bred sm ett ICA-skyltfönster liksom.   Ja, jag kan ju bö...

Av Helena Reichelt - 25 april 2015 23:30

-10 kg. Ja, det är ju rätt soft. Dock har jag ju ca 30 kg kvar innan jag hamnar där man ska ligga... Vad hände egentligen med min vikt de senaste tio åren? Jag har ju inte alltid varit lika bred sm ett ICA-skyltfönster liksom.   Ja, jag kan ju bö...

Av Helena Reichelt - 5 mars 2015 00:18

Idag (igår) är säkert rubriken jag skrivit en av de vanligaste. För några veckor sedan ramlade jag in på en tjejs instagram. Verkade vara en glad instagram, tills jag började läsa på bilderna. Historien man kunde följa på instagram har berört mig nå ...

Av Helena Reichelt - 23 februari 2015 00:53

Jag vet att jag nyss skrev ett inlägg. Denna gång skriver jag från mobilen. Jag var tvungen att skriva ett till, varför? Jo. Jag var in och tittade till mina flickor, som jag för övrigt gör varje kväll. Det slår mig väldigt ofta, även ikväll, och...

Presentation


reichelt - mamma till riskornen Ellah & Julia

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards