reichelt - livet som mamma till Ellah & Julia

Alla inlägg den 28 augusti 2012

Av Helena Reichelt - 28 augusti 2012 14:48

Jag har då knåpat ihop lite snuttisar, och har ju lärt mig att man måste ha ett märke om man syr nånting. Så det fick bli Ellahbella. ;-) Är ju kanske inte världens bästa än. Men fasen så kul det är! Kan sitta vid den där maskinen hela dagen om det nu är så.
Ja, här är lite smakprov iaf. Det är framsidan på varje som syns, baksidan har ett annat tyg på samtliga. :)

Nä, nu ska jag försöka göra nånting annat vettigt.
Tack för mig!

Av Helena Reichelt - 28 augusti 2012 09:24

Idag kommer mammis hit och ser efter Ellah en stund, så den här mamman får plocka och röja utan att behöva ha ett öga på sin lilla marodör hela tiden.
Jag ska plocka ihop en jäkla massa grejor som ska säljas på loppisen på lördag. Har redan plockat ihop en MASSA kläder från Ellah och mer kommer det att bli. :)
Sy lite mer ska jag göra också. Har verkligen fått blodad tand för det där. Är ju verkligen superkul! :)

Jag är lite ledsen, för vi hade ju bestämt att vi skulle åka till jämtland nu till helgen. Är bjuden på gofisarna Ebbe och Olles dop (Rickards plastsyster Malins tvillingar). MEN det vart så lite pengar den här månaden så vi kan inte åka. Tyvärr!
Jag hade verkligen sett fram emot att åka upp, då jag har saknat jämtland lite extra mycket den här veckan, av nån anledning. Men vi får helt enkelt ta det senare...

Jag fyller snart år, men det känns inte som om det är så viktigt längre (sen får jag ju inte heller några presenter längre, vi slutade med det när jag fick barn, typiskt)... Jag blir ju bara ett år närmare 30 så. Ska iaf ha en brakfest när den dagen kommer, jag och Rickard slår ihop våra födelsedagar och gör ett bamsekalas!
Nu är jag LÅÅÅNGT fram i tiden och snurrar. Haha...

Nä, nu vart det mycket dösurr, bäst jag gör nånting vettigt istället.

Ha det bra!

Ovido - Quiz & Flashcards