reichelt - livet som mamma till Ellah & Julia

Alla inlägg den 1 februari 2012

Av Helena Reichelt - 1 februari 2012 22:34

Mysig dag idag. Ellah vaknade inte förrän vid halv nio (!) så det blev en skön sovmorgon för oss båda. Jag antar att det var välbehövligt. 

Sen var det babymassage, och det var lika mysigt som förra gången. Alla bebisar ligger där och är så lugna när de blir masserade, och så fort det är över så gråter alla ikapp. Haha...


Efter massagen blev lilla gumman så trött, så trött, så hon sov i flera timmar (det är inte så vanligt med detta lilla barn). Vi for som sagt till stan en sväng och införskaffade en Näsfrida, så nu ska det sugas snor! Haha...

Köpte största påsen med mat till Zeke, så han klarar sig ett tag. 

Sen vi kom hem så har vi gjort absolut ingenting. Sovit en sväng på soffan och legat och kramas litegrann. Mysigt.


Imorgon tänkte jag faktiskt gå en sväng på öppna förskolan, det är inte babyöppet, utan det är väl för både bebisar och större barn, men det kan ju vara trevligt för det. :)


Inte så speciellt givande inlägg idag, men men... Jag kan ju inte alltid vara superintressant liksom ;)

Av Helena Reichelt - 1 februari 2012 00:09

Klockan har passerat 00.00 och vi har klivit in i februari. Tiden går så fort! Februari blir en spännande månad då min älsklings-Malin ska ha barn. Hon är beräknad den 26:e, så vi hoppas på ett februaribarn, kan ju ramla in i mars också, men det tror vi inte. Det är ju skottår i år och varför inte få bebisen den 29:e? :P

Ellah ser i alla fall fram emot att få en kompis! :)


Imorgon (läs: idag) är det dags för babymassage igen. Ska bli kul! Tur jag läste Isabells blogg, annars hade jag glömt bort att det var. Tur man har huvudet på skaft. Haha... Den här gången ska jag försöka att komma ihåg en handduk som jag glömde förra gången. Kanske skulle ta med kameran också...

Sen måste jag nog fara en sväng till stan. Zeke behöver mat... Sen ska jag införskaffa en snorsug (kanske det fulaste ordet efter slempropp), då lilla gumman är lite halvsnorig. 


Idag har vi varit till Hammerdal och hälsat på svärmor/farmor. Vi tog oss en sväng till Strömsund och kikade in Dollarstore, de hade gjort om där, till det bättre tyckte jag. Köpte inte så mycket. Men köpte väl på mig lite nödvändigheter...


Nä, nu ska jag krypa ner i sängen så jag är pigg å alert imorgon! Natti natt!




Min gofis <3  

Ovido - Quiz & Flashcards