reichelt - livet som mamma till Ellah & Julia

Alla inlägg den 29 februari 2012

Av Helena Reichelt - 29 februari 2012 19:14

Nu var det ett tag sen igen, jag är ingen bra bloggerska. Men det känns som att jag har väldigt mycket annat som jag prioriterar lite mer, än att blogga alltså :)


Hur som helst, det har faktiskt inte hänt sådär överdrivet mycket sen sist jag skrev. Jag och Ellah har varit dödsförkylda och snorat om varandra.  Jobbigt när hon varit sjuk, jag kan vara sjuk hur länge som helst, bara hon slipper. Huvva, det är jobbigt när de små är sjuka har jag nu fått erfara... Lilla skrotis <3


Idag har Ellah vaccinerats, 3-månaders-sprutan, två hemska sprutor som mamma Helena har fasat för! När det sen var dags för att ta dem så var jag ASNERVÖS och på bristningsgränsen till tårar, men bet ihop och klarade det faktiskt ganska så bra. Ellah däremot, är ju värd medalj, för hon grät i kanske tre sekunder på varje ben, sen flinade hon och var glad igen, hade någon stoppat i mig två sprutor så hade nog inte jag varit på lika bra humör som henne. Men hon är ju tuffare än sin mamma, så är det ju bara... :)


För övrigt så väntar jag bara spänt nu på att min bästa Malin ska kläcka. Hennes bebis jäser på övertid och kan alltså komma vilken dag som helst nu. :) Hon var beräknad den 26:e februari, men bebis tycker väl att det är varmt och gosigt och vill inte komma ut i detta slaskväder (jag förstår henne/han).


Ja, hur många tjejer är det som har friat idag då? Tänkte eftersom det är skottdagen... Ja, jag är ju inte en av dem iaf... Jag är alldeles för traditionell och vill ju ha ett redigt snyggt frieri med allt vad det innebär, jag sätter ribban ganska högt, så Rickard har press på sig. Haha...


Nä nu ska jag gosa med min skrotis <3 


Hej hopp!

Ovido - Quiz & Flashcards