reichelt - livet som mamma till Ellah & Julia

Alla inlägg den 8 februari 2012

Av Helena Reichelt - 8 februari 2012 23:40

Åh, jag vart så jäkla glad idag när jag kollade brevlådan. Jag hade fått min avi! Äntligen skulle jag få hämta ut min telefon! Så jag tog avin å knallade iväg till babymassagen. Vi masserade våra små bebisar och det var lika trevligt som vanligt. Efter massagen så knatade jag hem, hämtade Zeke och tog oss en prommis. Avslutade promenaden med att gå in på Ica för att hämta mitt paket. Hon bakom disken säger då: "Det är den åttonde idag, det står på avin att paketet hämtas tidigast den nionde..." MEN HERREGUD! Här hade jag sett fram emot den där telefonenen, å så kommer inte paketet förrän imorgon. Men, hade jag läst så hade jag ju sett det...

Jaja, lite besviken blev jag ju, men behöver ju i alla fall inte vänta en evighet. Den kommer ju imorgon. :)


Det är inte bara telefonen som kommer imorgon, Rickard kommer även hem. SKÖNT! 


Vad ska jag göra annars då imorgon? Nja, antagligen inte så mycket, pilla på min nya telefon, gosa med Ellah, kanske knata iväg på öppna förskolan en sväng, pilla lite mer på telefonen och gosa lite mer med Ellah... Ja, det är väl det som står på schemat imorgon. Tungt och vara mammaledig. Haha...


Antagligen det mest ointressanta inlägget någonsin, men det bjuder jag på.




Rätt sjukt, jag kan inte riktigt fatta att lilla Ellah låg därinne... Det var ju inte så längesen, men samtidigt så känns det som att hon alltid har varit med oss. Vad gjorde vi innan henne liksom? Antagligen ingenting...


    


Lite halvknubbig sådär... 




Så blir det någonting sånt här sött utav den där magen...? Alltså, det är ju bra konstigt... :)



 


Nu ska jag gå in i sovrummet och kika på min underbaring som ligger å sussar så sött i sin säng... Sen ska jag själv krypa ner i min stora säng och sova jag med, antagligen inte lika sött... Gonatt! :)




 

Av Helena Reichelt - 8 februari 2012 00:16

Men hej!

Det har hunnit bli den 8:e eftersom klockan passerat tolv, Ellah sover och Zeke har gått och lagt sig och jag borde väl göra detsamma, men är inte alls trött.

Idag (eller om man ska vara noga...; igår) så tog vi det väääldigt lugnt på morgonen och sen blev det en tripp till öppna förskolan. Idag hade jag med mig kameran och tog lite kort... Var ju tänkt att jag skulle ta lite kort på hur det såg ut där, men såg sen när jag lade in bilderna på datorn att alla bilder var bara på Ellah och några enstaka på Ellahs några månader äldre kompis Hugo. Haha, så så blev det med det. Jag hade lika gärna kunnat ta samma bilder hemma, ja, på Ellah iaf då. :)

Efter öppna så var det dags för föräldragrupp, de som fick barn på hösten 2011 hade blivit inbjudna att delta i en grupp... Vi pratade väl lite om allt möjligt, och det kan säkert vara nyttigt att gå. Tyvärr kommer jag bara hinna med en gång till innan vi flyttar, men det lär väl kanske finnas nå liknande i Skinnsberg, eller? Michaela? Du som verkar vara insatt i det mesta där nere? Haha...


Imorgon (läs: idag) så är det dags för babymassage igen. Ska bli kul, kanske skulle göra ett försök till med kameran. Se om jag kommer ihåg den den här gången...


Jag håller även på att väntar på min nya telefon som aldrig verkar vilja komma. Det blev i alla fall en Samsung Galaxy s2 till slut, efter ett jäkla velande om jag skulle satsa på den eller en iPhone.

Den skulle helst ha kommit för några dagar sen, för min nuvarande lur håller på att säger upp sig helt, men jag får nog helt snällt vänta (men kommer den inte imorgon så sliter jag av mig håret).


Nä, nu ger jag upp. Bjuppar på några bilder, men sen blir det sängen. Natti natti!






 











 




     

Ovido - Quiz & Flashcards