reichelt - livet som mamma till Ellah & Julia

Alla inlägg den 20 februari 2015

Av Helena Reichelt - 20 februari 2015 22:00

Nu var det ett tag sedan igen. Nu har jag haft fullt upp med både skola, förkylningar, feber och annat... men jag har inte glömt bort att bloggen finns. Jag har helt enkelt inte hunnit med den bara.

Just nu är det ganska mycket som händer i mitt liv, bra saker som kommer hjälpa mig på traven i mitt liv. Jag är tacksam att jag fått den chansen, men nu krävs det lite förberedelse...

Äsch, nog om det. Här har vi haft sjuka barn om vartannat, men nu verkar det vara på bättringsvägen.

Jag har öppnat mina armar för att välkomna våren, för nu är t o m jag less på att det är snö och blask... När solen är framme så myser jag.

Ellah längtar efter sommaren så hon kan, citat: "Springa nakenfis uuuuute". Hon är väl kanske inte helt ensam om den saken, att längta efter sommaren alltså. Inte springa nakenfis. Den synen ska jag bespara er. ;)


Jag har även kommit fram till att jag fyller 30 om sisådär cirkus ett halvår. 30? Jag förstår inte riktigt vad som hänt... har jag sovit i tio år? Hjärnan har om inte annat stannat. Det här med att man tyckte sin mamma, pappa, mormor osv var så kloka och "vuxna" när man var liten, jag undrar om de verkligen var så kloka...? De kanske inte var klokare än vad jag är nu? Jag har ju inte ändrats "inne" i huvudet på flera år? 

Undrar om mina barn kommer se mig på samma sätt? Vad besvikna de ska bli när de blir 30 då isåfall. Haha! Blir det inte bättre än såhär alltså? Skumt...


Ja, här var Rickard och Helena nya tillsammans. Jag fyller 20 år.

Nu, tio år senare, är jag två barn rikare, har lite mer livserfarenhet, är betydligt mycket tyngre, men kan ändå se tillbaka på dessa tio år och le. För rackarns vad bra jag haft det!! 

 

Ovido - Quiz & Flashcards