reichelt - livet som mamma till Ellah & Julia

Direktlänk till inlägg 13 februari 2012

Award

Av Helena Reichelt - 13 februari 2012 23:19




Linnéa gav mig denna award med motiveringen:

Helena 
Som skriver så fint om sitt liv som mamma till lilla Ellah. Du får denna award av mig!


TACK LINNÉA!

Liebster eller käraste, är en utnämning till bloggar med färre än 200 följare/prenumeranter. När man får en liebsterblog ska man gärna göra följande:
- Tacka den som gett utmärkelsen och länka


- Skriva ner de fem bloggar som man vill lämna awarden vidare till, och låta dem veta det genom att lämna en kommentar hos dem.


- Lämna gärna utmärkelsen vidare!


1. Vad gjorde du för 10 år sedan?

Oj, jag levde livet för fullt. Gick i gymnasiet och var väl inte sådär jätteintresserad av skolan, jag var mest där för att träffa kompisar. Själva skolan i sig struntade jag i (som jag senare i livet fick ångra, göra om det när man är äldre är inte så kul, speciellt inte när man redan kunde varit klar med den).

Jag bodde själv i en lägenhet, men hade min favorit-Malin boendes hos mig några dagar i veckan, då vi bägge två jobbade som telefonkommunikatörer på Bite i Skinnsberg. I den lägenheten var det mest fest varenda helg, roligt hade vi, men mycket som man ser tillbaka på idag som man önskar att man aldrig skulle ha gjort. Meeeen, alla har vi väl varit unga och dumma någon gång? ;)


2. Vad gjorde du för 1 år sedan?

För ett år sedan ganska precist så var vi i Åkersjön och åkte massa skoter. Jag, Rickard och min syster med familj. Väldigt mysigt, hoppas på en repris inom en snar framtid. :) Annars gjorde jag nog inte så mycket, jobbade, sov och åt. Jobbade på hemtjänsten i Lit... kanske det bästa jobbet i världen, med de bästa arbetskamraterna. :) 


3. Fem snacks som du gillar?

Oj, gottegrisen nummer 1! :) Marabou-choklad är så gott så jag nästan gör i brallan när jag tänker på det. :) Räknas tuggummi? För isåfall måste jag ju säga det, jag tuggar jämt :) Snus kanske inte är snacks, men det gillar jag skarpt. Haha... Nuförtiden är det ju dock nikotin- och tobaksfritt då jag då nyss varit med barn och nu ammar. Men det gick ju tydligen lika bra det. :) Andra "normala" snacks som gillas skarpt är digistivekex till en kopp te, mums! Ost och kex till ett glas vin annars är ju inte alldeles pjåkigt annars... :)


4. Fem sånger som du kan hela texten till?

Haha, ja... det är nog en del, när jag lyssnar på musik heeeela dagarna. Men om man nu ska dra några exempel då...

Yellow - Coldplay

Kom änglar - Lars Winnerbäck

Fix you - Coldplay

Hjärter dams sista sång - Lars Winnerbäck

One last breath - Creed


Ett litet urval då... :)


 5. Fem saker som du skulle göra om du var mångmiljonär?

Betala in alla skulder, mina och Rickards sen även mamma och pappas (nu var jag väl snäll mamma?)

Kosta på mig en riktig renovering av huset

Köpa drömbilen

Starta ett företag som riktar in sig på att hjälpa djur som hamnat hos fel folk, omplacera dem och se till så de får det bra (en väldigt stor önskan hos mig, då jag snart blir galen på all djurplågeri man läser om, FY!)

Betala ut en jävla bra lön till mina arbetskompisar på hemtjänsten, då de gör ett skitbra jobb, men har lön som nästan är skrattretande.


6. Fem dåliga vanor?

Springer i kylskåpet fast jag aldrig är hungrig (skulle behöva ett lås)

Bäddar nästan aldrig sängen

Jag tvättar kläderna, men sen tar det ett jävla tag innan de åker in i garderoben på rätt plats. :)

Pengar har en tendens att försvinna om jag håller i dem

Sjunger ALLTID när jag kör bil (räknar det som en dålig vana när jag inte har den vackraste sångrösten direkt, haha)


7. Fem saker du gillar att göra?

Pussas å gosa med Ellah

Träffa mina underbara vänner (ALLIHOP ;)

Ta det lugnt och mysa framför TV:n i de trasigaste pyjamasbyxorna i världen (men de absolut skönaste)

Sjunga i bilen (där dök det upp igen)

Vara ute och dra i sig av den friska luften i ljuva Jämtland ;)


8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa?

Jag skulle aldrig varken köpa eller klä mig i en kroppsstrumpa

Inte heller skulle jag köpa eller klä mig i trikåer (försök å tänk er bilden av mig i en kroppstrumpa eller trikåer, så förstår ni nog, hahaha)

Ballettkjol är inte heller någon stark kandidat

Nät-leggings eller nät-tights (med risk för att likna en kassler)

Pälsjacka är inte heller något som jag gärna skulle dra på mig...


9. Fem favoritleksaker?

Telefon

Datorn

TV:n

Ellahs räv (som jag får dra upp 500 gånger per kväll, så hon kan somna, lillgumman)

Bilen


10. Personer jag gärna vill se göra denna utmaning!!


Marlene

Som skriver så fint om sin lilla gofis Lo, skulle vara intressant och se en annan mammaledig svara på samma frågor. ;)


Isabell

Som jag följer både i det verkliga livet och i bloggvärlden då hon är mamma åt lilla fina Lova som är en åtta dagar yngre kusin till Ellah, du får denna award av mig. :)

Stina

Lilla goa Stina, mamma till två små guldklimpar ser jag gärna svara på detta. :)

Zandra 

Mamma till goknulen Hugo (kanske Ellahs framtida pojkvän, hihi). Intressant och roligt och få reda på hur du resonerar, eftersom vi kanske, KANSKE blir ingifta släktingar i framtiden, hahaha...

Karin

Den tjej jag är mest imponerad av i hela världen tycker jag ska ha denna award, då hon är den roligaste tjejen i världen att följa. Har gjort en sjujäkla resa och är numera min stora idol, du är bäst!

 
 
marléne

marléne

14 februari 2012 18:38

tack :D

http://marleneperssson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Reichelt - 5 maj 2015 13:44

Jag inser ju att jag dragit mig undan nu ett tag, men jag har behövt tiden för mig själv. Det är fortfarande mycket i skolan, men jag ska inte enbart skylla på den, jag har velat vara ensam också. Det har varit mycket tankar som snurrat, men nu börja...

Av Helena Reichelt - 26 april 2015 00:11

-10 kg. Ja, det är ju rätt soft. Dock har jag ju ca 30 kg kvar innan jag hamnar där man ska ligga... Vad hände egentligen med min vikt de senaste tio åren? Jag har ju inte alltid varit lika bred sm ett ICA-skyltfönster liksom.   Ja, jag kan ju bö...

Av Helena Reichelt - 25 april 2015 23:30

-10 kg. Ja, det är ju rätt soft. Dock har jag ju ca 30 kg kvar innan jag hamnar där man ska ligga... Vad hände egentligen med min vikt de senaste tio åren? Jag har ju inte alltid varit lika bred sm ett ICA-skyltfönster liksom.   Ja, jag kan ju bö...

Av Helena Reichelt - 5 mars 2015 00:18

Idag (igår) är säkert rubriken jag skrivit en av de vanligaste. För några veckor sedan ramlade jag in på en tjejs instagram. Verkade vara en glad instagram, tills jag började läsa på bilderna. Historien man kunde följa på instagram har berört mig nå ...

Av Helena Reichelt - 23 februari 2015 00:53

Jag vet att jag nyss skrev ett inlägg. Denna gång skriver jag från mobilen. Jag var tvungen att skriva ett till, varför? Jo. Jag var in och tittade till mina flickor, som jag för övrigt gör varje kväll. Det slår mig väldigt ofta, även ikväll, och...

Ovido - Quiz & Flashcards