reichelt - livet som mamma till Ellah & Julia

Alla inlägg den 2 november 2011

Av Helena Reichelt - 2 november 2011 12:56

Usch, vad jag är dålig på det här med att blogga. Haha... Nu är jag iaf framme hos mamma och pappa nere i Skinnsberg och har ÄNTLIGEN fått igen min älskade dator. Så nu kanske det kan bli ordning på det här igen. :)

Däremot så har jag såklart glömt sladden till kameran hemma i Lit, så några bilder blir det nog inte förrän vi kommit hem igen...

Jag blir ju här i en vecka nu, tänkte att jag skulle vara här medan Rickard ändå är och jobbar.

Ikväll ska jag träffa Malin (som förövrigt också är tjockis, hihi) och Janica + lilla gofisen Ellie! Så det blir trevligt...


Jag kan ju meddela att vi har hämtat ut vagnen nu, och den är så fin där den står i sitt hörn, men det fattas ju som en LITEN detalj... Men den kommer ju om nån vecka... Man kan nog inte längta mer än vad jag gör nu...


Det är konstigt, jag har under hela graviditeten varit nervös över förlossningen (VÄLDIGT nervös alltså), jag har inte varit rädd för att ha förjävla ont, men just att jag inte nu vet om HUR det känns, har stört mig nå djävulskt.

Kanske för att jag är det kontrollfreak jag är. Och att jag har vetat om att jag ALDRIG kan få reda på HUR det känns, förrän jag gjort det själv. DET har stört mig och gjort mig nervös. Jag är väl rädd att tappa kontrollen... 

Men nu känns det som att jag mest vill ha det överstökat och är inte alls rädd. Men... Man är väl kanske inte gravid i nio månader helt utan anledning. Det lär väl krävas en del förberedelse. Har jag märkt.

Jaja, nog babblat om det nu... På torsdag går vi in i v. 37, det närmar sig med stormsteg. :)


Förresten! Vi har startat en tävling... "När kommer bebisen?-tävling" Och den som vinner kommer alltså att få ett pris. Vad det är för pris får man då såklart inte veta förrän någon har vunnit. OM man nu råkar på att gissa SAMMA dag som någon annan så måste man ju även ha ett klockslag, för det är ju inte så roligt om det finns fler än en vinnare. ;) Jag har fått en hel del bud. Jag plitar kanske ner listan lite senare...

Nu ska jag å mamma gå ut med vovvarna!


Hej hopp!

Ovido - Quiz & Flashcards