reichelt - livet som mamma till Ellah & Julia

Alla inlägg den 26 november 2011

Av Helena Reichelt - 26 november 2011 23:46


Jag orkade sätta mig och lägga in bilderna, kors i taket. :) 



Insidan på första kortet






Det här är ett "pop-up-kort" (dvs när du öppnar det så "hoppar" ett hjärta ut. Glömde ta kort på det. Kommer vid senare tillfälle, om jag kommer ihåg vill säga. :P)



Bulan v. 40 (39+0) i torsdags den 24/11. (ursäkta de vackra pyjamasbyxorna, kanske inte de snyggaste byxor jag äger, men definitivt de skönaste, haha)


Ja, har inte så mycket mer att komma med. Pappa Haralds namn går ju nu också att stryka från listan. Sen imorgon den 27/11 har vi Linda .H. kl. 02.00 (alltså om två timmar, så jag betvivlar även hennes vinstchans), Maria .P. kl. 04.27 (det är bäst jag sätter fart om jag ska hinna med det) och sen till sist Lena .A. kl. 06.28 (även där måste jag skynda mig).

Jaja, nog tjatat om detta nu, bebisen kommer när den känner för det, och med mig och Rickard som föräldrar så måste det vara en väldigt envis bebis. Så den stannar med säkerhet ett par dagar/veckor till. :P 


Nu ska jag krypa till kojs med Rickard och min bok. 


Natti natti!


  



 

Av Helena Reichelt - 26 november 2011 12:18


Pappa kom upp hit igår för att hämta hem mamma. De åkte idag och jag grinade värre än ett litet barn. Mammagrisen Helena. :P Äh, det var blandade känslor, dels nervositet och veta att mamma inte kommer vara i närheten när jag får barn, sen har vi ju nu bott tillsammans i nästan en månad, så det blev så himla tomt. :(

Zeke är även han ledsen för att hans bästa kompis Lexus åkte hem, han går omkring med svansen mellan benen och ser ledsen ut och suckar. Huvva...


Jag och Rickard ska ta oss en tripp till stan alldeles strax. Sen blir det bara mys hela dagen, jag är trött och känner inte för att göra nånting speciellt.


Namnen från listan stryks sakta men säkert... På dagens datum är det bara pappa Harald som har en chans att vinna, men jag betvivlar det ganska starkt. Jag försöker ställa in mig på att gå över tiden, men det är svårt, jag är så fruktansvärt insnöad på BF-datumet. Har stirrat mig fullkomligt blind på det...

Men som sagt; Den som lever får se.


 Datum       
 15:e november 

 Johanna


     
 19:e november

 Sylvia


     
 21:a november

 Magnus


     
 22:a november

 Carro

 kl. 06.00 


 Jocke

 kl. 13.00 

    
 25:e november

 Maj

 kl. 09.30


 Malin .W. 

 kl. 20.36


 Lena & Evert 

 kl. 21.30


 Isabell 

 kl. 23.00 

  
 26:e november

 Marie

 kl. 11.02 


 Rickard

 kl. 11.03


 Harald

 kl. 21.18

   
 27:e november

 Linda .H.

 kl. 02.00


 Maria .P.

 kl. 04.27


 Lena .A.

 06.28

   
 28:e november

 Amanda


     
 29:e november

 Helena

 kl. 03.27


 Michaela

 kl. 11.27


 Karin .H.

 kl. 21.33


 Elsa

 kl. 23.30

  
 ~BF 30:e november~ 

 Daniel .A.


     
 1:a december

 Anna-Karin 


     
 2:a december

 Malin .S.

 kl. 05.32


 Micke

 kl. 12.37


 Agneta

 kl. 14.57


 Lena .O.

 kl. 18.00


 Birgitta .J. 

 kl. 23.45

 
 3:e december

 Albin 

 kl. 02.00


 Sarah

 kl. 03.13


 Anna .J.

 kl. 04.55


 Karl-Göran 

 kl. 14.57


 Måns

 kl. 18.13


 Fredrik 

 kl. ?

 4:e december 

 Anna .L.

 kl. 07.53


 Torbjörn

 kl. 09.45


 Bengt

 kl. 13.33


 Sefast

 kl. 18.30


 Dick 

 kl. 18.47

 
 5:e december

 Daniel .S.


     
 6:e december

 Charlotte


     
 7:e december

 Vivan

 kl. 11.00


 Susanne

 kl. 23.00

    
 8:e december

 Janica


     
 10:e december

 Birgitta


     
 13:e december

 Johan


     

Jag har gjort lite nya kort som jag tänkte slänga in lite bilder på sen. Om jag orkar och har lust vill säga. 

Vi får se!


  

Ovido - Quiz & Flashcards