reichelt - livet som mamma till Ellah & Julia

Alla inlägg den 20 november 2011

Av Helena Reichelt - 20 november 2011 17:32


Nu har jag i alla fall gjort lite nytta idag. Jag har tillverkat några fler kort och sen har jag faktiskt bäddat den efterlängtade spjälsängen. Den ser så mysig ut så. Konstigt nog så blir det aldrig lika mysigt på kort som det är i verkligheten.

Jag och mamma ska sätta oss ner och sy lite grann på ett påslakan som jag bara börjat på (till såklart..... BEBISEN! Blir ni förvånade?) 


Idag när vi var ut andra gången med hundarna så var jag tvungen att snöra upp mina skor helt och hållet. Hahaha, det går alltså inte att beskriva med ord hur fula och svällda de är! Där snackar vi bebisfötter deluxe! :P


Ja, här kommer lite bilder på mina nytillverkade kort och såklart...; SPJÄLSÄNGEN!


     



 

Insidan på kortet som är ovanför denna bilden






   


   

Den ser så skön ut att jag skulle nästan vilja krypa ner där själv. :)




 

"Mobilen" (eller vad jag ska kalla den) med både lyse och musik. Så söt så. :)






   

Kompisen som sitter på ena långsidan. :)



Listan fylls på och vad jag kan se så är 2:a, 3:e och 4:e december de mest populära dagarna att gissa på. Ja, vi får väl se vem som vinner. :)


 Datum       
 15:e november 

 Johanna 


     
 19:e november

 Sylvia


     
 21:a november

 Magnus


     
 22:a november

 Carro

 kl. 06.00 


 Jocke 

 kl. 13.00 

    
 25:e november 

 Maj

 kl. 09.30


 Malin .W.

 kl. 20.36


 Lena & Evert 

 kl. 21.30


 Isabell

 kl. 23.00 

  
 26:e november

 Marie

 kl. 11.02


 Rickard

 kl. 11.03


 Harald

 kl. 21.18

   
 27:e november

 Linda .H.

 kl. 02.00


 Maria .P. 

 kl. 04.27


 Lena .A.

 kl. 06.28

   
 28:e november

 Amanda


     
 29:e november

 Helena

 kl. 03.27

 Michaela

 kl. 11.27

 Karin .H. 

 kl. 21.33

 Elsa

 kl. 23.30

  
~ BF 30:e november ~

 Daniel .A. 


     
 1:a december

 Anna-Karin 


     
 2:a december

 Malin .S.

 kl. 05.32


 Micke

 kl. 12.37


 Agneta

 kl. 14.57


 Lena .O.

 kl. 18.00


 Birgitta .J. 

 kl. 23.45

 
 3:e december

 Albin

 kl. 02.00

 Sarah

 kl. 03.13

 Anna .J. 

 kl. 04.55

 Karl-Göran 

 kl. 14.57

 Måns

 kl. 18.13

 Fredrik 

 kl. ?

 4:e december

 Anna .L. 

 kl. 07.53

 Torbjörn

 kl. 09.45

 Bengt

 kl. 13.33

 Sefast

 kl. 18.30

 Dick

 kl. 18.47

 
 5:e december

 Daniel .S.


     
 6:e december

 Charlotte


     
 7:e december

 Vivan

 kl. 11.00


 Susanne

 kl. 23.00

    
 8:e december

 Janica


     
 10:e december

 Birgitta .L.


     
 13:e december

 Johan


     

  

Av Helena Reichelt - 20 november 2011 13:55

Ja, det är helt galet att det faktiskt bara är 10 dagar kvar till utsatt datum, det känns som om jag har så mycket kvar att göra... Men det har jag inte egentligen...

Sylvias namn har även det strukits från listan, då hon hade gissningen på den 19:e november, men som ni märker så har jag inte fått nå barn än. Näst på tur är farbror Magnus, imorgon den 21:a. Tvivlar starkt på det datumet också, sen vore det ju som sagt trevligt om Rickard har hunnit hem också. :)


Spjälsängen är hemma och ihopmonterad, men ville inte bädda den, den luktade så starkt av färgen så om jag skulle bädda i lakan så skulle nog bebisen bli drogad... Så den står på "vädring" just nu och får väl göra det tills den luktar mindre. Hur som helst så blev jag väldigt nöjd med den, färgen är super! Rickard är inte så dum när han tänker till! :P

Men det är alltså därför det inte har lagts in några bilder.


Idag har jag inte gjort mycket alls. Jag var ut en snabbsväng med vovvarna, har ätit frukost och klätt på mig, typ... Haha, eller nja, jag har gjort ett kort också. Väldigt effektiv dag. ;)

Nu ska jag och mamma stoppa i oss lunch, sen kanske det blir en promenad med grabbarna igen. Jag skriver väl en sväng sen...

Ovido - Quiz & Flashcards