reichelt - livet som mamma till Ellah & Julia

Direktlänk till inlägg 20 november 2011

Kort och spjälsäng

Av Helena Reichelt - 20 november 2011 17:32


Nu har jag i alla fall gjort lite nytta idag. Jag har tillverkat några fler kort och sen har jag faktiskt bäddat den efterlängtade spjälsängen. Den ser så mysig ut så. Konstigt nog så blir det aldrig lika mysigt på kort som det är i verkligheten.

Jag och mamma ska sätta oss ner och sy lite grann på ett påslakan som jag bara börjat på (till såklart..... BEBISEN! Blir ni förvånade?) 


Idag när vi var ut andra gången med hundarna så var jag tvungen att snöra upp mina skor helt och hållet. Hahaha, det går alltså inte att beskriva med ord hur fula och svällda de är! Där snackar vi bebisfötter deluxe! :P


Ja, här kommer lite bilder på mina nytillverkade kort och såklart...; SPJÄLSÄNGEN!


     



 

Insidan på kortet som är ovanför denna bilden






   


   

Den ser så skön ut att jag skulle nästan vilja krypa ner där själv. :)




 

"Mobilen" (eller vad jag ska kalla den) med både lyse och musik. Så söt så. :)






   

Kompisen som sitter på ena långsidan. :)



Listan fylls på och vad jag kan se så är 2:a, 3:e och 4:e december de mest populära dagarna att gissa på. Ja, vi får väl se vem som vinner. :)


 Datum       
 15:e november 

 Johanna 


     
 19:e november

 Sylvia


     
 21:a november

 Magnus


     
 22:a november

 Carro

 kl. 06.00 


 Jocke 

 kl. 13.00 

    
 25:e november 

 Maj

 kl. 09.30


 Malin .W.

 kl. 20.36


 Lena & Evert 

 kl. 21.30


 Isabell

 kl. 23.00 

  
 26:e november

 Marie

 kl. 11.02


 Rickard

 kl. 11.03


 Harald

 kl. 21.18

   
 27:e november

 Linda .H.

 kl. 02.00


 Maria .P. 

 kl. 04.27


 Lena .A.

 kl. 06.28

   
 28:e november

 Amanda


     
 29:e november

 Helena

 kl. 03.27

 Michaela

 kl. 11.27

 Karin .H. 

 kl. 21.33

 Elsa

 kl. 23.30

  
~ BF 30:e november ~

 Daniel .A. 


     
 1:a december

 Anna-Karin 


     
 2:a december

 Malin .S.

 kl. 05.32


 Micke

 kl. 12.37


 Agneta

 kl. 14.57


 Lena .O.

 kl. 18.00


 Birgitta .J. 

 kl. 23.45

 
 3:e december

 Albin

 kl. 02.00

 Sarah

 kl. 03.13

 Anna .J. 

 kl. 04.55

 Karl-Göran 

 kl. 14.57

 Måns

 kl. 18.13

 Fredrik 

 kl. ?

 4:e december

 Anna .L. 

 kl. 07.53

 Torbjörn

 kl. 09.45

 Bengt

 kl. 13.33

 Sefast

 kl. 18.30

 Dick

 kl. 18.47

 
 5:e december

 Daniel .S.


     
 6:e december

 Charlotte


     
 7:e december

 Vivan

 kl. 11.00


 Susanne

 kl. 23.00

    
 8:e december

 Janica


     
 10:e december

 Birgitta .L.


     
 13:e december

 Johan


     

  

 
 
Ingen bild

Malin W

20 november 2011 19:14

Men så mysig sängen såg ut =) Längtar tills vi får bädda ihop vår och packa bb-väska å allt.. Då vet man att man börjar närma sig ;) å vilka fina jul å grattis kort!

 
Karin

Karin

21 november 2011 11:35

Vilken söt mobil ovanför sängen!!! Vart har du köpt den?

http://www.brannatorpet.blogspot.com

 
Ingen bild

Helena

21 november 2011 12:03

Karin: Jag har köpt den på Ullared :)

 
Ingen bild

Carro E

21 november 2011 14:29

Åh i morgon kommer bebis :)När jag vinner kan hon få heta Caroline :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Reichelt - 5 maj 2015 13:44

Jag inser ju att jag dragit mig undan nu ett tag, men jag har behövt tiden för mig själv. Det är fortfarande mycket i skolan, men jag ska inte enbart skylla på den, jag har velat vara ensam också. Det har varit mycket tankar som snurrat, men nu börja...

Av Helena Reichelt - 26 april 2015 00:11

-10 kg. Ja, det är ju rätt soft. Dock har jag ju ca 30 kg kvar innan jag hamnar där man ska ligga... Vad hände egentligen med min vikt de senaste tio åren? Jag har ju inte alltid varit lika bred sm ett ICA-skyltfönster liksom.   Ja, jag kan ju bö...

Av Helena Reichelt - 25 april 2015 23:30

-10 kg. Ja, det är ju rätt soft. Dock har jag ju ca 30 kg kvar innan jag hamnar där man ska ligga... Vad hände egentligen med min vikt de senaste tio åren? Jag har ju inte alltid varit lika bred sm ett ICA-skyltfönster liksom.   Ja, jag kan ju bö...

Av Helena Reichelt - 5 mars 2015 00:18

Idag (igår) är säkert rubriken jag skrivit en av de vanligaste. För några veckor sedan ramlade jag in på en tjejs instagram. Verkade vara en glad instagram, tills jag började läsa på bilderna. Historien man kunde följa på instagram har berört mig nå ...

Av Helena Reichelt - 23 februari 2015 00:53

Jag vet att jag nyss skrev ett inlägg. Denna gång skriver jag från mobilen. Jag var tvungen att skriva ett till, varför? Jo. Jag var in och tittade till mina flickor, som jag för övrigt gör varje kväll. Det slår mig väldigt ofta, även ikväll, och...

Ovido - Quiz & Flashcards