reichelt - livet som mamma till Ellah & Julia

Direktlänk till inlägg 6 november 2011

Vakna tidigt nuförtiden...

Av Helena Reichelt - 6 november 2011 08:44

Hej hej!

Ja, det börjar höra till vanligheterna nu att vakna tidigt. Nu är klockan iofs kvart i nio, men jag har varit vaken sen kl. 06 ungefär... Det är så otympligt och ligga nu för tiden, förstår inte varför. Haha...

Äh, men det är ganska skönt att vara vaken tidigt, man har ju lite egen tid och kan bara lalla omkring och mysa.

Min morgontrötte hund ligger fortfarande, han kom ut i köket en sväng när jag höll på med frukosten. Tiggde åt sig en leverpastej-bit och gick sen och la sig igen. Haha, han är så rolig...


Jag kan ju meddela att jag förövrigt är den enda som är vaken i det här huset (är ju fortfarande hos mamma och pappa). Min syster och hennes man kom hit igår och sov kvar. Alltid lika mysigt att ses...

Jag och Anna-Karin (min syster alltså, för er som inte vet) åkte en sväng till Västerås för att kika i nån inredningsbutik som A-K hade spanat in tidigare.

Det blev inte bara den affären... Haha, men BARA fönstershopping! Jag tror det är första gången som det har hänt!

Sen åkte vi vidare till Hallstahammar och Åsby trädgård, å guuuuuuuuud så mysigt det var där. Jag har inte varit där sen jag var liten, och jag fick väl en liiiiten annan uppfattning nu kanske. Det var ju inte bara blommor och blad där. De hade ju hur mycket andra grejor som helst, så där blev det faktiskt två inköp. Såklart till bebisen! Haha... Det hör också till vanligheterna nuförtiden, att bara handla till bebisen.


Jag bifogar listan även denna gång, den har ju iaf fyllts på med lite tider... Det närmar sig! Spännande <3

Jag kan inte tänka på så mycket annat nuförtiden. Jag längtar och längtar och vill bara träffa lilla fisen och se vad det är för filur! Jag är så nyfiken!! Har hon hår? Isåfall vilken färg? Hur ser hon ut? Vem är hon lik? Hur stor är hon när hon kommer?

Haha, ja funderingarna är många!




När kommer bebisen?

 

TÄVLING

 

Datum:





15:e november

Johanna





19:e november

Sylvia





21:a november

Magnus





22:a november

Jocke

kl.

Carro

kl. 06.00



25:e november

Maj

kl. 09.30

Malin W.

kl. 20.36

Lena & Evert

kl. 21.30

Isabell

kl. 23.00

26:e november

Rickard

kl. 11.03

Harald

kl. 21.18

Marie

kl.


27:e november

LenaA.

kl. 06.28

Linda H.

kl. 02.00



28:e november

Amanda





29:e november

Helena

kl. 03.27

Elsa

kl. 23.30



BF-datum

30:e november

Daniel




1:a december


Anna-Karin




2:a december


Malin S.

kl. 05.32

Micke Å.

kl. 12.37

Agneta

kl. 14.57

Lena O.

kl. 18.00

3:e december

Fredrik

kl.

Måns

kl. 18.13

Karl-Göran

kl. 14.57

Sarah

kl. 03.13

4:e december

Dick

kl. 18.47

Bengt

kl. 13.33



6:e december

Charlotte





7:e december

Vivan

kl. 11.00

Susanne

kl. 23.00



8:e december

Janica





10:e december

Birgitta





13:e december

Johan







Och som sagt, är det nu någon mer som vill gissa så är det bara att höra av sig på något vis.

Det här är ett roligt tidsfördriv må jag säga. Haha...

Tänkte även att jag skulle förklara min egen gissning. Jag är lite halvt insnöad på att gå över tiden, för att alla säger att man gör det, och speciellt med första barnet. MEN, jag har drömt MILJONER gånger att jag får tidigare (och är jag nu lik majoriteten av min släkt så är det sant, då nästan ALLA fått tidigare). Och just den 29:e har jag en speciell känsla för, men vi får väl se! Jag kan ju såklart ha fel.

Men min bror, Johan, som gissat att jag får på Lucia... han kan glömma att vinna, för innan dess så ska jag ha fått. Så är det bara. Å hör sen! Haha...

Nä, skämt åsido, klart jag kan få då, men fyyyy vad drygt att gå över tiden när man redan nu sitter som på nålar!


Äh, nog med dösnack, nu ska jag gå å väcka upp min familj (ursprungsfamilj, hihi)... Vi höres!


  

 
 
marléne

marléne

6 november 2011 20:36

Jag var beredd på att gå över tiden men damen bestämde sig för att komma 8 dagar tidigare så man vet aldrig =) Men nu är det nära, spännande! =)

http://marleneperssson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Reichelt - 5 maj 2015 13:44

Jag inser ju att jag dragit mig undan nu ett tag, men jag har behövt tiden för mig själv. Det är fortfarande mycket i skolan, men jag ska inte enbart skylla på den, jag har velat vara ensam också. Det har varit mycket tankar som snurrat, men nu börja...

Av Helena Reichelt - 26 april 2015 00:11

-10 kg. Ja, det är ju rätt soft. Dock har jag ju ca 30 kg kvar innan jag hamnar där man ska ligga... Vad hände egentligen med min vikt de senaste tio åren? Jag har ju inte alltid varit lika bred sm ett ICA-skyltfönster liksom.   Ja, jag kan ju bö...

Av Helena Reichelt - 25 april 2015 23:30

-10 kg. Ja, det är ju rätt soft. Dock har jag ju ca 30 kg kvar innan jag hamnar där man ska ligga... Vad hände egentligen med min vikt de senaste tio åren? Jag har ju inte alltid varit lika bred sm ett ICA-skyltfönster liksom.   Ja, jag kan ju bö...

Av Helena Reichelt - 5 mars 2015 00:18

Idag (igår) är säkert rubriken jag skrivit en av de vanligaste. För några veckor sedan ramlade jag in på en tjejs instagram. Verkade vara en glad instagram, tills jag började läsa på bilderna. Historien man kunde följa på instagram har berört mig nå ...

Av Helena Reichelt - 23 februari 2015 00:53

Jag vet att jag nyss skrev ett inlägg. Denna gång skriver jag från mobilen. Jag var tvungen att skriva ett till, varför? Jo. Jag var in och tittade till mina flickor, som jag för övrigt gör varje kväll. Det slår mig väldigt ofta, även ikväll, och...

Ovido - Quiz & Flashcards