reichelt - livet som mamma till Ellah & Julia

Direktlänk till inlägg 28 november 2011

Bittert inlägg

Av Helena Reichelt - 28 november 2011 17:16

Usch, vad less jag börjar på att bli nu. Å jag har inte ens nått BF-datumet, haha... Kul om jag går över två veckor, då har jag ju hunnit bli helkocko. Sammandragningar och lite små förvärkar har jag, men ingenting som blir nå mer.

Jag hade ju hoppats på att jag skulle vara lik majoriteten av min släkt och få tidigare, men den önskan verkar inte slå igenom. Däremot så är bebisen VÄÄÄÄLDIGT lugn nu, har varit det i några dagar nu, jag känner den ju, men inte alls lika mycket. Den får väl inte plats antar jag...

Ni som nu är superkänslig och tycker att det är äckligt med allt vad man nu är med om vid en sån här grej kan ju sluta läsa nu. Tänkte det kunde vara bra att varna. :)


Hur som helst, slemproppen tyckte ju iaf att den gjort sitt och lossnade (säger man lossnade?) natten mot den 27:e. Men det verkar ju inte ha någon som helst betydelse. Först blir man hoppfull och sen händer inte ett skit. Haha...

Jag har ju hört fler och fler som säger att "min lossnade 3 veckor innan det hände nånting", och det är ju i och för sig bra, då får man ju inga förhoppningar, men det vore ju så "skönt" (det kanske man inte heller säger om en sån här grej) om det kunde starta. Jag vet ju såklart även de som har fått värkar inom de närmsta dygnen, men jag vet ju inte hur jag är ihopkopplad på för vis. Haha...


Nä, usch vad bitter jag är. Kan ju aldrig vara roligt att läsa om. Men nån gång i livet kanske man får klaga? 

Jag ÄR less och kommer nog antagligen vara det tills den dagen då lilla livet bestämmer sig för att titta ut. 

Jag vill ju så gärna veta vad det är för en liten (eller stor) filur det är som gömmer sig där inne.

Det märks iaf att det närmar sig med tanke på hur min telefon låter nuförtiden. Det plingar i den hela tiden, är det inte någon som ringer så är det ett sms... Men det tycker jag bara är lite kul. Det är alltså inte bara jag som är nyfiken... :P


Nä, nu ska bittra Helena ta sig en sväng i trappen och sen kanske knalla ut med vovven, det skadar ju inte att försöka liksom ;)


Tjennnnna!


  

 
 
Ingen bild

frida

28 november 2011 17:59

heja heja!

 
Ingen bild

Malin W

4 december 2011 17:26

Men nu är hon hos er =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Reichelt - 5 maj 2015 13:44

Jag inser ju att jag dragit mig undan nu ett tag, men jag har behövt tiden för mig själv. Det är fortfarande mycket i skolan, men jag ska inte enbart skylla på den, jag har velat vara ensam också. Det har varit mycket tankar som snurrat, men nu börja...

Av Helena Reichelt - 26 april 2015 00:11

-10 kg. Ja, det är ju rätt soft. Dock har jag ju ca 30 kg kvar innan jag hamnar där man ska ligga... Vad hände egentligen med min vikt de senaste tio åren? Jag har ju inte alltid varit lika bred sm ett ICA-skyltfönster liksom.   Ja, jag kan ju bö...

Av Helena Reichelt - 25 april 2015 23:30

-10 kg. Ja, det är ju rätt soft. Dock har jag ju ca 30 kg kvar innan jag hamnar där man ska ligga... Vad hände egentligen med min vikt de senaste tio åren? Jag har ju inte alltid varit lika bred sm ett ICA-skyltfönster liksom.   Ja, jag kan ju bö...

Av Helena Reichelt - 5 mars 2015 00:18

Idag (igår) är säkert rubriken jag skrivit en av de vanligaste. För några veckor sedan ramlade jag in på en tjejs instagram. Verkade vara en glad instagram, tills jag började läsa på bilderna. Historien man kunde följa på instagram har berört mig nå ...

Av Helena Reichelt - 23 februari 2015 00:53

Jag vet att jag nyss skrev ett inlägg. Denna gång skriver jag från mobilen. Jag var tvungen att skriva ett till, varför? Jo. Jag var in och tittade till mina flickor, som jag för övrigt gör varje kväll. Det slår mig väldigt ofta, även ikväll, och...

Ovido - Quiz & Flashcards